سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات کاربردی هنگام خرید پاوربانک

خرید پاوربانک

امروزه همه ما حداقل از یکی از دستگاه های هوشمند مثل موبایل هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند، لپ تاپ و گجت های هوشمند استفاده می کنیم و مطمئنا چندین بار با مشکل اتمام شارژ باتری مواجه شده ایم. بنابراین چندین بار به فکر خرید پاوربانک بوده ایم. امروزه پاوربانک ها در شکل ها، مشخصات فنی و قیمت متفاوت در بازار عرضه می شوند. و سوال اینجاست که کدام پاوربانک برای من مناسب است؟

پاوربانک چیست و چه کاربردی دارد؟

پاوربانک نوعی باتری قابل شارژ یا به نوعی شارژر همراه می باشد که در هنگامی که شارژ باتری موبایلتان تمام شده و شما هیچگونه دسترسیی به برق شهری برای شارژ باتری موبایلتان ندارید پاوربانک به کمک شما می آید. پاوربانک با نام‌های دیگر همچون شارژ همراه، باتری یدک و باتری اضافی هم شناخته می‌شود؛ یکی از ویژگی ها بسیار مهم و اصلی این ابزار قابلیت حمل آسان آن است که در کیف و جیب شما به راحتی جا می گیرد.

انواع پاوربانک

پاوربانک ها دارای انواع مختلفی می باشد ولی در کل اساس عملکرد همه آنها یکی می باشد. این دسته بندی پاوربانک ها بر اساس ظرفیت ولتاژ و شدت جریان آنها می باشد.

پاوربانک مخصوص گوشی هوشمند و تبلت

این پاوربانک ها در ظرفیت های متفاوت و با میزان شدت جریان و ولتاژ متناسب با موبایل و تبلت طراحی شده اند. این پاوربانک ها فقط قابلیت شارژ کردن باتری تلفن همراه شما را دارد و نمی توان برای شارژ کردن لپ تاپتان از آن استفاده کنید.

پاوربانک مخصوص لپ‌تاپ

این نوع از پاوربانک ها خروجی ولتاژ و شدت جریان متناسب برای باتری های لپ تاپ را دارا می باشند. تفاوت پاوربانک مخصوص گوشی با پاوربانک مخصوص لپ تاپ ها در این است که پاوربانک معمولی دارای ولتاژ 5 ولت می باشند در حالی که برای شارژ باتری لپ ‌تاپ بر اساس مشخصات سیستم ‌تان، به پاوربانک با ولتاژ 16 تا 20 ولت نیاز دارید. پس در هنگام خرید پاوربانک حتما به این موضوع توجه کنید.

پاوربانک های هوشمند

همانگونه که از نام این نوع پاوربانک پیداست خروجی ولتاژ و جریان پاوربانک های هوشمند ، متناسب با نیاز باتری دستگاه قابل تنظیم است و با توجه به نوع دستگاه، قادر به تامین شدت جریان مناسب باتری است.

مشخصات فنی پاوربانک

مشخصات فنی که با توجه به آنها می توانید انتخاب و خرید پاوربانک مناسب نیاز های خود داشته باشید.

ظرفیت پاوربانک

یکی از نکات مهمی که باید قبل از خرید پاوربانک به آن توجه کنید، ظرفیت آن است. اولین و مهم‌ترین ویژگی پاوربانک‌ها ظرفیت آن‌ها است که با واحد میلی آمپر ساعت بیان می‌شود. ظرفیت پاوربانک به کاربر نشان می دهد که چند بار می تواند باتری دستگاه خود را شارژ کند.

شدت جریان

شدت جریان خروجی پاوربانک نیز یکی از پارامتر های مهم انتخاب و خرید پاوربانک می باشد. برخی پاوربانک ها دارای پورت های متعددی هستند که هر پورت می توانید شدت جریان خروجی متفاوتی داشته باشد. نکته قابل توجه در مورد شدت جریان خروجی پاوربانک این است که اگر دستگاه شما نیاز به شدت جریان 2.1 آمپر داشته باشد و پاوربانک شما تنها دارای پورت با شدت جریان یک آمپری باشد، باتری خیلی کند شارژ می‌شود.

اتصالات

یکی دیگر از پارامتر های مهم در خرید پاوربانک ، اتصالات آن است. اکثر پاوربانک ها دارای پورت USB هستند که برای شارژ کردن گوشی هوشمند و تبلت کارگذاری شده است. با این وجود، ممکن است شما به بیش از یک درگاه خروجی نیاز داشته باشید و بخواهید همزمان چند دستگاه را شارژ کنید. یا ممکن است نیاز به پورت USB-C داشته باشید. براساس تعداد پورت‌های مورد نیاز خود و نوع پورت، پاوربانک مورد نظرتان را خریداری کنید.

جنس باتری

باتری یکی از بخش های مهم پاوربانک می باشد؛ بنابراین در هنگام خرید پاوربانک باید به جنس باتری ، کیفیت باتری و طول عمر آن نیز توجه کنید. باتری به کار برده شده در پاوربانک نباید از برند های متفرقه و نامرغوب باشد، در غیر اینصورت نمی تونید استفاده نه چندان زیادی از آن پاوربانک داشته باشید. پاناسونیک، سامسونگ، ال‌جی و CATL بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌های باتری‌های لیتیوم یون در جهان هستند که باتری مورد نیاز بسیاری از برند‌های تولیدکننده‌ی پاوربانک در جهان را تامین می‌کنند.

نشانگرهای LED

بسیاری از پاوربانک‌های بازار، مجهز به نشانگرهای LED هستند که شرایط باتری دستگاه را به کاربر اعلام می‌کنند. میزان شارژ باقی‌مانده، اتمام شارژ یا عملیات شارژ شدن پاوربانک توسط این  LEDها اعلام می‌شوند. البته برخی دیگر از پاوربانک‌های از نمایشگر کوچکی بهره می‌برند تا اطلاعات دقیق ‌تری در این زمینه در اختیار کاربران قرار گیرد.

چراغ قوه

برخی پاوربانک‌ها به چراغ قوه مجهز شده اند. با این که پاوربانک ها کاربرد متفاوتی دارند، اما تجهیز آن‌ها به چراغ قوه، شاید در شرایط خاصی بسیار کاربردی باشد.

خرید از فروشگاه معتبر

فروشگاه اینترنتی کالامند با ارائه خدمات فروش پاوربانک های با کیفیت در مشخصات متفاوت خریدی ارزان، آسان و آنلاین را برای شما رقم خواهد زد.

 

https://kalamand.com/product-category/electronic-devices/accessories-main/mobile-accessories/power-bank/